Evaluarea psihopedagogică explorează potențialul cognitiv, emoțional și social al copilului, identificând punctele forte și ariile care necesită sprijin. Este primul pas către o intervenție personalizată și eficientă
Rezultatele sunt integrate într-un raport complet de evaluare, însoțit de un plan de intervenție și recomandări personalizate.
Evaluarea psihopedagogică are rolul de a înțelege modul unic în care copilul gândește, învață și se raportează la lume. Prin teste standardizate, observație și discuții cu părinții, sunt analizate aspecte precum atenția, memoria, limbajul, motricitatea, emoțiile și adaptarea școlară.
Rezultatele permit realizarea unui plan personalizat de intervenție și oferă părinților claritate și direcție în susținerea copilului
Bateria Gata pentru școală!
Procesul de evaluare include:
-
discuția inițială cu părinții pentru înțelegerea contextului familial și educațional;
-
aplicarea unor probe standardizate care analizează inteligența, memoria, atenția, limbajul, motricitatea și abilitățile de adaptare;
-
observarea comportamentului copilului în sarcini de joc și învățare;
-
interpretarea rezultatelor și formularea concluziilor;
-
realizarea unui raport scris, însoțit de recomandări specifice pentru familie și cadrele didactice.
Evaluare educatională
Concluzii și Plan de Intervenție
-
Rezultatele permit realizarea unui plan personalizat de intervenție și oferă părinților claritate și direcție în susținerea copilului.
Bateria de evaluare a copilului preșcolar/școlar este prima măsură a conceptului de school readiness dezvoltată integral pornind de la nevoile sistemului psiho-educațional românesc. Construcția a debutat, la inițiativa domnului profesor Aurel Clinciu și a avut în vedere perfecționarea și validarea unui instrument de apreciere a maturității copilului din grupa mare și pregătitoare în vederea intrării în școala românească de masă. Rezultatul poartă un nume prietenos: Gata pentru școală și permite diagnoza infantilă pentru intervalul de vârstă 4-7 ani, oferind informații cu privire la nivelul de dezvoltare motorie, cognitivă și psihosocială, dar și cu privire la nivelul de achiziții, pe parcursul frecventării grupelor mică, mijlocie și mare a grădiniţei, dar mai ales spre sfârșitul acestei perioade, în calitate de examen de bilanţ